Japonská ulička
Život cestovatele

8. 11. 2024

Ivana Litvajová

Japonsko

Extrémní turistika v Japonsku: Hotel, který své hosty vysílal živě

Mladý podnikatel Tecuja Inoue přišel s neotřelým nápadem, jak oživit tradiční japonský hotel po babičce. Nabídl hostům ubytování prakticky zadarmo výměnou za to, že se stanou hvězdami jeho živého vysílání. Koncept One Dollar Hotel vzbudil celosvětovou pozornost, ale nakonec měl překvapivě krátké trvání.

Foto: Unsplash

Když v roce 2019 převzal sedmadvacetiletý Tecuja Inoue vedení tradičního japonského hotelu Asahi Rjókan ve městě Fukuoka, věděl, že musí přijít s něčím výjimečným. Konkurence v oblasti ubytování byla veliká a klasický koncept rjókanu už tolik netáhl.

„Tohle je velmi starý rjókan a já jsem hledal nový obchodní model. Náš hotel patří k těm levnějším, takže jsme potřebovali nějakou přidanou hodnotu, něco speciálního, o čem budou všichni mluvit," vysvětloval tehdy Inoue.

Japonsko pohled na krajinu
Foto: Unsplash

Živé vysílání jako byznys

Inoueho nápad byl stejně jednoduchý jako odvážný. Nabídl hostům ubytování za symbolických 100 jenů v přepočtu 15,- korun za noc. Jediná podmínka? Museli souhlasit s tím, že jejich pobyt bude nepřetržitě streamován na YouTube kanál One Dollar Hotel. „Mladí lidé se dnes o soukromí tolik nezajímají," poznamenal k tomu Inoue. „Někteří říkají, že jim nevadí být sledováni jeden den.“

Pravidla a omezení

Aby ochránil soukromí hostů, nastavil Inoue jasná pravidla:

  • Stream byl pouze obrazový, bez zvuku
  • Koupelna zůstala mimo záběr kamery
  • Hosté měli právo zhasnout světla
  • Platil přísný zákaz obnažování a nemravného chování
  • Hosté nesměli ukazovat citlivé osobní údaje či platební karty
pohled na ulici v Japonsku
Foto: Unsplash

I přes zdánlivě odrazující podmínky se projekt setkal se zájmem. Během prvního měsíce provozu využili nabídku čtyři hosté. Inoue měl přitom jasnou strategii – YouTube kanál rychle získával sledující a jakmile by dosáhl 4000 hodin zhlédnutí, mohl by začít vydělávat na reklamách. Ve dnech, kdy pokoj zůstal prázdný, vysílal Inoue záběry sebe sama při práci v hotelové kanceláři. Při odchodu vždy zanechal před kamerou dvojjazyčnou ceduli informující diváky o své nepřítomnosti.

Nečekaný konec

Přestože koncept vzbudil celosvětovou pozornost a média o něm nadšeně informovala, jeho životnost byla překvapivě krátká. V březnu 2021 Inoue oznámil ukončení provozu hotelu: „Už nějakou dobu jsem přemýšlel o zavření Asahi Rjókan a nyní jsem se oficiálně rozhodl ukončit provoz na konci května. Jsem vděčný za tuto zkušenost, kterou jsem mohl získat už ve 28 letech."

Prostory bývalého hotelu nezůstaly dlouho prázdné. Koncem roku 2022 zde Inoue otevřel restauraci specializující se na jakiniku – tradiční japonské BBQ. Tato transformace symbolicky ukončila krátkou, ale pozoruhodnou éru jednoho z nejneobvyklejších ubytovacích konceptů v Japonsku. Město Fukuoka, kde se hotel nacházel, patří k významným japonským turistickým cílům. CNN Travel ho v roce 2019 zařadila mezi must-visit destinace.

Japonsko
Foto: Unsplash
Město je proslulé zejména:
  • Vynikající místní kuchyní
  • Čerstvými mořskými plody
  • Původním domovem populárního řetězce Ichiran, známého svým vepřovým ramenem tonkotsu
  • Nově zrekonstruovaným uměleckým muzeem Fukuoka

I když projekt One Dollar Hotel skončil, představuje zajímavý příklad toho, jak se tradiční pohostinství může adaptovat na moderní dobu a využít potenciál sociálních médií a streamování. Zároveň ukazuje, že i zdánlivě bláznivé nápady mohou přitáhnout pozornost celého světa, když třeba jen na krátkou dobu.

Zdroje:

https://edition.cnn.com/travel/article/livestream-hotel-room-japan-intl-hnk/index.html

https://www.interez.sk/noc-v-hoteli-len-za-60-centov-netradicna-ponuka-ubytovania-mala-zvlastny-hacik-hosti-vsak-neodradil/

Mohlo by vás zajímat

Kam dál

Předchozí

Následující