Gurmánská revoluce nebo útlak? Italská restaurace šokuje svým požadavkem
Luxusní podnik na Ligurské riviéře rozdmýchává vášně: Hosté musí objednat minimálně dva chody, jinak mají smůlu. Je toto normální a mají na to vůbec právo, nebo si turisté mají dávat pozor na to, kde se stravují.
Foto: Unsplash
V malebném přímořském městečku Camogli, které se krčí ve stínu světoznámého Portofina, se odehrává kulinářské drama, jež otřásá základy italské pohostinnosti. Místní restaurace, pyšnící se pouhými osmnácti exkluzivními místy, vyvolala bouři nevole svým kontroverzním požadavkem.
Restaurace chce po zákaznících jasnou objednávku
Hosté, kteří touží ochutnat zdejší vyhlášené speciality, musí nyní sáhnout hlouběji do kapsy a objednat si minimálně dva chody. Toto nečekané pravidlo rozpoutalo vášnivou debatu, která se z úzkých uliček Camogli rozšířila do celé Itálie a nyní rezonuje i za hranicemi Apeninského poloostrova.
Zatímco majitelka restaurace hájí svůj krok jako nezbytnost pro zachování kvality v době rostoucích nákladů, mnozí v tom vidí nepřijatelný útok na svobodu výběru a peněženky zákazníků. Je toto počátek nové éry v gastronomii, kde kvalita převáží nad množstvím, nebo jde o nebezpečný precedens, který může změnit tvář italského pohostinství?
Zdroje: autorský text