Tato pizzerie účtuje za ananas na pizze astronomickou částku, ale lidé to milují
Zatímco většina pizzerií bojuje o zákazníky nízkými cenami, jedna restaurace v anglickém Norwich se vydala opačným směrem. Za jediný kousek pizzy s ananasem si účtuje částku, za kterou byste mohli jet na víkend do Říma. A překvapivě - tento protest proti kontroverznímu ovoci způsobil na sociálních sítích poprask.
Foto: Freepik
Představte si, že si chcete objednat obyčejnou pizzu a najednou zjistítě, že jeden kousek stojí víc než celodenní výlet do Londýna. Přesně to se stalo zákazníkům restaurace v Norwich, kteří při pohledu do menu nevěřili vlastním očím. Majitelé totiž vyhlásili válku jedné z nejkontroverznějších pizzových ingrediencí všech dob.
Válka s ananasem začala ve velkém
Restaurace Lupa Pizza přidala do své aplikace pizzu Hawaii za šokujících 100 liber (téměř 3000 Kč) s provokativním popiskem: „Jo, za 100 liber ji můžeš mít. Objednej si i šampaňské! Jen si dej, ty zrůdo!" Majitelé Francis Wolf a šéfkuchař Quin Jianoran svůj postoj k ananasu na pizze nijak neskrývají.
Překvapivě nemá pizza Hawaii s Havají nic společného. Vznikla v 60. letech v Kanadě, kdy restauratér Sam Panapoulos experimentoval s kombinací šunky a konzervovaného ananasu. Jeho exotický výtvor rozděluje milovníky pizzy už více než půl století.
Italové však ananas do pizzy nedávají
Tradiční italští pizzaři se nad ananasem na pizze jen ošklíbají. Dokonce i slavný neapolský šéfkuchař Gino Sorbillo, který se před rokem odvážil zařadit ananas na menu své restaurace, to udělal pouze v boji proti kulinářským předsudkům.
Průzkum společnosti YouGov z ledna 2024 odhalil překvapivá čísla. Více než polovina Britů ananas na pizze buď miluje nebo má ráda. Pouze 16 procent ho nemá rádo a 20 procent ho přímo nesnáší. Tato čísla ukazují, že protest pizzerie Lupa může být spíše marketingovým tahem.
Je to globální fenomén nebo marketingový tah
Debata o ananasu na pizze dokonce málem způsobila politickou krizi. V roce 2017 musel islandský prezident Guðni Th. Jóhannesson vysvětlovat, že nemá pravomoc zakázat ananas na pizze, poté co jeho negativní komentáře o této ingredienci vyvolaly mezinárodní rozruch.
I když zatím nikdo pizzu za 100 liber neobjednal, restaurace Lupa Pizza se díky své kontroverzní nabídce dostala do médií po celém světě. Šéfkuchař Jianoran přiznal, že mají pro jistotu v zásobě konzervu ananasu, kdyby si někdo přece jen jejich předraženou specialitu objednal.
Ať už jste zastáncem nebo odpůrcem ananasu na pizze, jedno je jisté - tato debata jen tak neskončí. A možná právě proto je strategie restaurace Lupa Pizza tak geniální - v době sociálních médií není nic cennějšího než kontroverze, která dokáže rozpoutat vášnivou diskusi.